Omgaan met verschillen

is de titel van de Minor waar ik nu midden in zit. Ik zit nu in het 4e jaar van de IPABO Alkmaar. In deze minor ga ik aan de slag met het vak 'ICT.' Hiervoor ga ik een actieonderzoek opstarten. Op deze site hou ik alles bij over mijn actie-onderzoek; waar ik mee bezig ben, wat ik al heb gedaan, resultaten en antwoorden enzovoorts. Dit wordt dan ook mijn onderzoeksdagboek genoemd. Bij de onderwerpen rechts is ook mijn stage dagboek te vinden. Hierin beschrijf ik van dag tot dag wat ik gedaan heb en wat ik de aankomende dagen ga doen. Daarboven zijn ook andere onderwerpen te vinden. Veel leesplezier!
De hoofdvraag waar ik mee aan de slag ga is:
Hoe kunnen kinderen uit groep 4 die op bepaalde rekengebieden achter lopen met behulp van de computer oefeningen maken en hierdoor hun niveau verder ontwikkelen?

29 oktober 2007

Cd-rom Pluspunt 2

Op de stageschool is een handleiding aanwezig voor de computer. Ook zit daarin een heel deel over de cd-rom van Pluspunt. Zo wordt daar uitgelegd hoe je in het beheerdergedeelte komt, hoe je leerlingen kan toevoegen, hoe je instellingen kunt veranderen enzovoorts.
Op mijn stageschool staan alle instellingen vast. Hoe lang je er over mag doen, wanneer je verder mag enzovoorts.
Vandaag heb ik op mijn stage even gekeken naar al deze punten. Hoe je dit eventueel kunt veranderen en hoe dit allemaal werkt.
Ik heb ook het handleidinggedeelte over Pluspunt gekopieerd en hierin zit ook een schema met de oefenstof per blok aangegeven. Zo staat er bijvoorbeeld dat blok 2 bestaat uit: klokkijken, optellen en aftrekken met tientallen, hoeveelheden t/m 20 herkennen op kralensnoer, gestructureerde hoeveelheden t/m 100 en een spel: welke sleutel hoort bij welke fles?
Dit kan ik ook allemaal gaan gebruiken voor het overzicht wat ik wil gaan maken. Dit wordt het eerste wat ik nu daadwerkelijk wil gaan maken en uitvoeren.

Geen opmerkingen: