Omgaan met verschillen

is de titel van de Minor waar ik nu midden in zit. Ik zit nu in het 4e jaar van de IPABO Alkmaar. In deze minor ga ik aan de slag met het vak 'ICT.' Hiervoor ga ik een actieonderzoek opstarten. Op deze site hou ik alles bij over mijn actie-onderzoek; waar ik mee bezig ben, wat ik al heb gedaan, resultaten en antwoorden enzovoorts. Dit wordt dan ook mijn onderzoeksdagboek genoemd. Bij de onderwerpen rechts is ook mijn stage dagboek te vinden. Hierin beschrijf ik van dag tot dag wat ik gedaan heb en wat ik de aankomende dagen ga doen. Daarboven zijn ook andere onderwerpen te vinden. Veel leesplezier!
De hoofdvraag waar ik mee aan de slag ga is:
Hoe kunnen kinderen uit groep 4 die op bepaalde rekengebieden achter lopen met behulp van de computer oefeningen maken en hierdoor hun niveau verder ontwikkelen?

3 december 2007

Week 3; 10 t/m 15 december

Maandag 10 december
Vorige week dinsdag hebben de kinderen een toets gemaakt. Van alle 8 de zorgkinderen ga ik kijken waar ze veel fouten in gemaakt hebben en ga ik in de cd-rom en op Internet geschikte opdrachten zoeken om dit te oefenen. Deze 8 kinderen help ik daarmee op de computer.

Dinsdag 11 december
Elke keer maak ik een schema van de kinderen die op de computer gewerkt hebben. Wat ze hebben gedaan en hoe het is gegaan. Dit heb ik ook gisteren van de kinderen gemaakt. Vandaag gaan de kinderen nogmaals oefenen met de opgave die ze slecht gemaakt hebben. Ik zet ze een voor een achter de computer aan het werk.

Woensdag 12 december
Vandaag zijn de kinderen zelfstandig met de cd-rom van Pluspunt aan de slag gegaan. Ik heb nog even de computerregels met ze doorgenomen en ze aan de punten herrinnerd. De kinderen keken op de lijst waar ze gebleven waren, kruisten af wat ze gedaan hadden en riep dan de volgende van de lijst

Donderdag 13 december
We zijn verder gegaan zoals we woensdag aan de slag zijn gegaan.

3 opmerkingen:

Relschoppende Rembrandtjes zei

Hee Roos!

Eigenlijk teveel voor de klas en te weinig aan actieonderzoek enzo.. niet zo slim he ;)
Hoe gaat het bij jou?
Ik kreeg van t weekend een mailtje van een leerkracht die via digischool op mijn weblog kwam en zij wilde wel vragen beantwoorden etc. dus dat is wel heel leuk!

Morgen maar even een uurtje ofzo aan mijn actie onderzoek, want anders wordt het nooit wat natuulijk!

Jij ook succes en laat even weten hoe het nu gaat.. lukt het allemaal? Ook met die toetsgegevens om daar geschikte oefeningen aan te koppelen?

Liefs Sanne

Relschoppende Rembrandtjes zei

Ohh dat was ik onder mijn klassenweblog naam :S Sorry!

Sanne zei

Goed bezigggg!!!!